خودرو حفاظت شده rg-35

خودرو حفاظت شده rg-35

خودرو حفاظت شده چند منظوره RG-35 در یک سرمایه گذاری خصوصی در سال ۲۰۰۸ توسط صنایع سیستم های زمینی OMC که زیر مجموعه سیستم های BAE است در آفریقای جنوبی طراحی و ساخته شد که در ساخت آن از تجربیات حاصل از ساخت خودرو رزمی پیاده نظام Ratel و همچنین خودرو امرپ RG-31 استفاده شده است. این خودرو اولین بار در نمایشگاه بین المللی تجهیزات دفاعی (DSEi) که در سال ۲۰۰۹ در لندن برگزار شد در معرض دید عموم قرار گرفت. پیکره بندی استاندارد این خودرو ۶۶ است اما شرکت سازنده دو نمونه متفاوت با پیکره بندی ۴۴ به عنوان خودرو گشتی و ۸۸ به عنوان خودرو رزمی طراحی کرده است که هر سه مدل از حفاظت مطلوبی در مقابل انفجار مین دارند و علاوه بر ان از تحرک مناسب و قابلیت بارگذاری بالایی برخوردار هستند. مدل با پیکره بندی ۴۴ با پشت سر گذاشتن آزمایشات مختلف در سال ۲۰۱۰ عملیاتی شد و شرکت سازنده امیدوار است که این خودرو به منظور استفاده درعملیات گشت و نظارت توسط ارتش انگلستان به کار گرفته شود همچنین در پروژه Sepula آفریقای جنوبی که برای جایگزین کردن نمونه ای جدیدتر با خودروهای Casspir و Mamba است به عنوان یکی از گزینه ها مطرح باشد. RG-35از بدنه ای زره ای بهره میبرد که در قسمت زیرین دارای طراحی V شکل است و علاوه بر این قابلیت نصب زره اضافی تا ۱۲۰ میلیمتر در قسمت زیرین و ۵۰ میلیمتردر طرفین بدنه در نظر گرفته شده است که سطح حفاظت را تا استاندارد STANAG 4569 در سطح ۴ بالا میبرد. در این استاندارد که توسط ناتو تبیین شده است محافظت در برابر سه سطح از تهدیدات در نظر گرفته شده که مقاومت در برابر : انفجار گلوله های توپخانه ۱۵۵ میلیمتری در فاصله ۳۰ متری ، انفجار ۱۰ کیلوگرم ماده منفجره در زیر بدنه و برخورد گلولهای ۱۴٫۵ میلیمتری از فاصله ۲۰۰ متری با سرعت ۹۱۱ متر بر ثانیه را شامل میشود. این خودرو در مدل استاندارد با پیکره بندی ۶۶ دارای یک خدمه است و ظرفیت حمل ۱۶ سرنشین را دارد که از درب انتهایی و یا دریچه های تعبیه شده در سقف به آن وارد یا از آن خارج میشوند . این خودرو با وزنی در حدود ۳۳۰۰۰ کیلوگرم حداکثر ظرفیت بارگذاری ۱۵۰۰۰ کیلوگرم را دارد و به پیشرانه دیزل توربوشارژ ساخت کامینز با حداکثر توان ۵۵۰ اسب بخار مجهز است که به جعبه دنده ای اتوماتیک مدل ۶HP ساخت ZF متصل است. بر خلاف خودروهای مشابه که پیشرانه در قسمت جلویی یا عقبی بدنه قرار دارد پیشرانه این خودرو در قسمت کناری بدنه قرار دارد. این ویژگی علاوه بر ایجاد فضای داخلی بیشتر در خودرو ، امکان تعویض پیشرانه در مدت ۳۰ دقیقه را فراهم میکند .علاوه بر این خودرو امکان استفاده از پیشرانه الکتریکی را دارد که در صورت استفاده از آن ، پیشرانه دیزلی به عنوان یک ژنراتورعمل خواهد کرد که برق مورد نیاز پیشرانه های الکتریکی را تامین میکند. RG-35 قابلیت نصب برجک های سبک را داراست که به طیف گسترده ای از تسلیحات نظیر تیربارهای کالیبر ۷٫۶۲ و ۱۲٫۷ ، توپ ۲۰ میلیمتری ، نارنجک انداز خودکار ۴۰ میلیمتری و خمپاره انداز مجهز هستند. در آخر این خودرو قابلیت حمل توسط هواپیماهای ترابری نظامی نظیر C-130 دارد.

کاربری های پیشنهادی:
آمبولانس زرهی
واحد فرماندهی
واحد بازیابی و تعمیرات
حامل پدافند هوایی کوتاه برد

مشخصات کلی در مدل ۶۶ :
شرکت سازنده : سیستم های زمینی OMC
سال ساخت : ۲۰۰۸
خدمه : ۱ نفر
تعداد سرنشینان : ۱۶ نفر
وزن : ۳۳ تن
حداکثر بارگذاری : ۱۵ تن
طول : ۷٫۴ متر
عرض : ۲٫۵ متر
ارتفاع : ۲٫۷ متر
پیشرانه : دیزل توربوشارژ ساخت پرکینز با حداکثر توان ۵۵۰ اسب بخار
حداکثر سرعت : ۱۱۵ کیلومتر بر ساعت
برد : ۱۰۰۰ کیلومتر
توانایی حرکتی





:: موضوعات مرتبط: نیروی زمینی , ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
نویسنده : HP
تاریخ : سه شنبه 20 تير 1391
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: